Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Oddział "Misie"

Nauczyciele pracujący w grupie w roku szkolnym 2025/2026:

mgr Dorota Chromińska- nauczyciel mianowany

Mariola Krzysztoszek- nauczyciel mianowany

Pomoc nauczyciela: pani Magda

Pracownik obsługi: pani Basia


Cześć! Jesteśmy weseli, uśmiechnięci i ciekawi świata. Interesujemy się wszystkim, co nas otacza. Dużo czasu spędzamy na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu innych umiejętności i zdolności. Przyswajamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania się wobec kolegów, staramy się być dla siebie mili, szanujemy swoją pracę i pracę kolegów. Kochamy śpiewać i tańczyć, chętnie też malujemy, rysujemy i lepimy z plasteliny. Dużo radości sprawiają nam zabawy na placu przedszkolnym. Lubimy przychodzić do przedszkola, bo każdy dzień to nowe i ciekawe wyzwania.

Harmonogram zajęć dodatkowych

Gimnastyka korekcyjna

  • poniedziałek 14:30-15:00
  • wtorek 14:30-15:00

J. angielski

  • środa: 9:30- 10:00
  • piątek: 10:00- 10:30

To czego uczymy się w październiku w grupie

Tydzień I. W parku i w lesie

  • poznawanie zwierząt żyjących w lasach i parkach, poszerzanie wiadomości na temat jeża, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na podany temat, doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do odpowiedzialności za przyrodę, czerpanie satysfakcji z obcowania z naturą
  • wzbogacanie wiedzy na temat jesieni, rozwijanie umiejętności rytmicznego łączenia ruchu z tekstem, rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej, doskonalenie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej, rozwijanie małej i dużej motoryki, wdrażanie do zgodnej zabawy podczas działań swobodnych i kierowanych przez nauczyciela
  • zapoznanie z zawodem leśniczego, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, przeliczania i określania wielkości, rozwijanie dużej i małej motoryki, rozwijanie spostrzegawczości, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
  • poznawanie ciekawostek na temat wyglądu, życia i odżywiania się dzików, rozwijanie percepcji słuchowej, doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do odpowiedzialności za przyrodę, rozbudzanie potrzeby opiekowania się zwierzętami
  • utrwalanie wiedzy na temat zwierząt z parków i lasów, zapoznanie z muzyką ludową, rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawności manualnej, uczenie się wyrażania siebie w tańcu i ruchu, czerpanie satysfakcji z tworzenia

Tydzień II. Pogoda to nie przeszkoda!

  • poznawanie sposobów na nudę, poznawanie zjawisk atmosferycznych i ich symboli, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie muzykalności dzieci, kształtowanie sprawności fizycznej, umożliwienie wyrażania emocji poprzez ruch i muzykę
  • wybieranie odzieży adekwatnej do jesiennej pogody, utrwalanie znajomości zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni, rozwijanie mowy i umiejętności budowania wypowiedzi, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej na poziomie sylaby, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich, doskonalenie małej motoryki i mięśni palców dłoni, poznawanie sposobów na spędzanie czasu z mamą, wartościowanie czasu spędzonego z mamą
  • prezentacja figury geometrycznej – koło, doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikowania, rozwijanie percepcji wzrokowej, doskonalenie umiejętności tworzenia z innymi wspólnego koła, wyzwalanie radości podczas wspólnych zabawach ruchowych na świeżym powietrzu, zrozumienie, że wartość przedmiotu zależy od tego, ile innych rzeczy (dóbr) można uzyskać w zamian za dany przedmiot
  • poznawanie zjawisk atmosferycznych, rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych eksperymentów, rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek, rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne, zachęcanie do obserwacji otaczającego nas świata
  • rozpoznawanie dźwięków charakterystycznych dla zjawisk atmosferycznych, rozwijanie wyobraźni, doskonalenie słuchu muzycznego, nauka prawidłowego trzymania nożyczek i cięcia, czerpanie radości z działań muzycznych i plastycznych

Tydzień III. Witaminy z ogródka

  • poszerzanie wiadomości dotyczących dbania o własne zdrowie, poznanie zawodu lekarza, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na podany temat, doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas rozmowy i zabaw
  • poznanie zawodu kucharza, poszerzanie wiadomości na temat korzyści płynących z jedzenia warzyw, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na temat ilustracji, zachęcanie do jedzenia produktów sprzyjających zachowaniu zdrowia
  • utrwalanie nazw niektórych warzyw, rozwijanie umiejętności przeliczania i odczytywania symboli, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności układania rytmów, wdrażanie do bezpiecznego zachowania się podczas korzystania ze sprzętów w ogrodzie przedszkolnym
  • wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia warzyw, poznanie ciekawostek o marchwi, rozwijanie precyzyjnych ruchów rąk, rozwijanie sprawności fizycznej, wdrażanie do utrzymania porządku w sali po wykonaniu pracy plastycznej
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu, utrwalenie piosenki, rozwijanie precyzyjnych ruchów rąk podczas prac plastycznych, doskonalenie umiejętności współpracy podczas zabaw zorganizowanych

Tydzień IV. Bajkowe stwory

  • poszerzanie wiadomości na temat odczuwanych emocji, poznanie nowej piosenki z repertuaru dziecięcego, doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia
  • poznanie fikcyjnych postaci ze świata baśni, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat, rozwijanie słuchu fonematycznego, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń, w tym logopedycznych
  • poznanie liczebników porządkowych, rozwijanie umiejętności przeliczania na konkretach, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wdrażanie do samodzielnego ubierania się przed wyjściem do ogrodu, zrozumienie, czym są pieniądze i skąd się biorą, przybliżenie pojęć: zarabianie, wynagrodzenie, zawód
  • wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt i ich bajkowych odpowiedników, poznanie ciekawostek o wybranym owocu egzotycznym, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat, rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie zainteresowania światem baśni i bajek
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu, utrwalenie piosenki, rozwijanie wyobraźni podczas wykonywania prac plastycznych, wdrażanie do szanowania emocji swoich i innych osób oraz przełamywania strachu i radzenia sobie z nim