Oddział "Misie"
Nauczyciele pracujący w grupie w roku szkolnym 2025/2026:
mgr Dorota Chromińska- nauczyciel mianowany
Mariola Krzysztoszek- nauczyciel mianowany
mgr Svitlana Valda- nauczyciel początkujący
Pracownik obsługi: pani Basia, pani Magda
Kontakt rodziców z wychowawcami:
W naszym przedszkolu wychowawcy służą rodzicom wsparciem i informacją o rozwoju oraz postępach dzieci. Konsultacje dla rodziców odbywają się po zakończeniu zajęć z dziećmi, w terminach ustalanych indywidualnie z wychowawcą. W wyjątkowych sytuacjach, jeśli pozwala na to organizacja pracy przedszkola i nie zakłóca to realizacji zajęć z dziećmi, konsultacje mogą odbywać się w innych godzinach. Rodziców zainteresowanych rozmową z nauczycielem prosimy o kontakt bezpośrednio z daną osobą.
Na indywidualne spotkania można umówić się telefonicznie (22 628 61 52) lub e-mailowo ( dchrominska@eduwarszawa.pl ; mariolakrzysztoszek@eduwarszawa.pl )
Cześć! Jesteśmy weseli, uśmiechnięci i ciekawi świata. Interesujemy się wszystkim, co nas otacza. Dużo czasu spędzamy na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu innych umiejętności i zdolności. Przyswajamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania się wobec kolegów, staramy się być dla siebie mili, szanujemy swoją pracę i pracę kolegów. Kochamy śpiewać i tańczyć, chętnie też malujemy, rysujemy i lepimy z plasteliny. Dużo radości sprawiają nam zabawy na placu przedszkolnym. Lubimy przychodzić do przedszkola, bo każdy dzień to nowe i ciekawe wyzwania.
Harmonogram zajęć dodatkowych
Gimnastyka korekcyjna
- poniedziałek 14:30-15:00
- wtorek 14:30-15:00
J. angielski
- środa: 9:30- 10:00
- piątek: 9:30- 10:00
To czego uczymy się w listopadzie w grupie
Tydzień I. Nasz kraj, nasza okolica
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
- poznanie znaczenia słowa „dom”, zapoznanie z nazwą naszego kraju i jego symbolami, rozwijanie umiejętności określania i wyrażania emocji, w tym uczucia miłości, wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanej piosenki, rozwijanie dużej motoryki, kształtowanie pozytywnego stosunku do kraju i poczucia dumy z bycia Polakiem
- poznawanie nazw pomieszczeń domowych i wykonywanych w nich czynności, rozwijanie mowy i umiejętności językowych, wdrażanie do słuchania tekstów literackich ze zrozumieniem, rozwijanie kreatywności, budzenie zainteresowania pięknem i różnorodnością naszego kraju
- poznawanie charakterystyki miasta i rozpoznawanie jego odgłosów, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–4, kształtowanie pojęć „wyższy”, „niższy”, doskonalenie orientacji w przestrzeni, utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, poznanie pojęć: „kupowanie”, „sprzedawanie”, „cena”, próby zrozumienia, czym jest realna wartość pieniądza
- poznawanie zwierząt charakterystycznych dla wsi i rozpoznawanie ich głosów, poszerzanie wiadomości na temat krowy, rozwijanie percepcji słuchowej, doskonalenie mowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne na onomatopejach, czerpanie radości z różnych działań i zabaw
zapoznanie z wyglądem flagi Polski, doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej, rozwijanie umiejętności wykonywania ruchów z rekwizytem, doskonalenie umiejętności wokalnych, rozwijanie motoryki dłoni, czerpanie radości z wykonywania działań plastycznych i muzycznych
Tydzień II. Rodzinne fotografie
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
- doskonalenie umiejętności określania i rozpoznawania swoich emocji, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na dany temat, rozwijanie sprawności fizycznej, wdrażanie do czerpania satysfakcji z przebywania z bliskimi osobami
- poznanie zasad bezpiecznego zachowania w domu, rozwijanie umiejętności poprawnego budowania zdań, doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby, rozwijanie małej motoryki, przełamywanie nieśmiałości dotyczącej wypowiadania się na forum grupy, zachęcanie do wykonywania prac domowych adekwatnych do wieku
- prezentacja figury geometrycznej – kwadrat, poznawanie nazw członków rodziny, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, rozwijanie percepcji wzrokowej, spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej, wzmacnianie świadomości dotyczącej własnej rodziny i jej ważności w życiu dziecka
- zapoznanie z budową drzewa, poznanie terminu „drzewo rodzinne, genealogiczne”, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie dużej motoryki, doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał, czerpanie radości z kontaktu z przyrodą, w tym z drzewami
- poznanie zawodu fotografa, rozwijanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności podczas wykonywania pracy plastycznej, poznanie nowego utworu z kanonu muzyki klasycznej, rozwijanie poczucia rytmu, wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi ustnej
Tydzień III. Moje ciało
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
- poszerzenie wiedzy o zasadach zachowania zdrowia, kształtowanie umiejętności wdrażania zdrowych nawyków, doskonalenie umiejętności współpracy
- zapoznanie z nazwami części ciała i kierunków w przestrzeni, kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni, rozwijanie umiejętności współdziałania
- doskonalenie orientacji w przestrzeni i schemacie własnego ciała, odróżnianie i nazywanie cech wielkościowych, uwrażliwianie na potrzeby innych osób
- poznanie sposobu funkcjonowania zmysłów człowieka, ćwiczenie umiejętności poznawania świata w sposób multisensoryczny, docenianie znaczenia przyrody w życiu człowieka
- poznawanie utworów muzyki klasycznej, rozwijanie umiejętności wyrażania ekspresji podczas tańca, rozwijanie wrażliwości na dźwięki różnych rodzajów muzyki
Tydzień IV. Nadchodzi zima
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
- poszerzenie wiedzy o sposobach funkcjonowania zwierząt zimą, ćwiczenie umiejętności wyrażania gestem sposobu poruszania się zwierząt, uwrażliwienie na potrzeby zwierząt
- poznanie sposobów funkcjonowania zimą wybranych zwierząt, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie współpracy podczas zabaw ruchowych
- poszerzanie wiedzy dotyczącej przygotowań do zimy przez zwierzęta, doskonalenie umiejętności przeliczania i klasyfikowania, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- utrwalenie wiedzy o prawidłowym dokarmianiu ptaków zimą, ćwiczenie sprawności manualnej, rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt
- poznanie utworu ludowego, rozwijanie umiejętności muzycznych i rytmicznych, doskonalenie komunikacji
