Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Oddział "Misie"

Nauczyciele:

mgr Dorota Chromińska- nauczyciel mianowany

mgr Małgorzata Konieczna- nauczyciel mianowany

Mariola Krzysztoszek- nauczyciel mianowany

Pomoc nauczyciela: pani Magda

Pracownik obsługi: pani Basia


Cześć! Jesteśmy weseli, uśmiechnięci i ciekawi świata. Interesujemy się wszystkim, co nas otacza. Dużo czasu spędzamy na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu innych umiejętności i zdolności. Przyswajamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania się wobec kolegów, staramy się być dla siebie mili, szanujemy swoją pracę i pracę kolegów. Kochamy śpiewać i tańczyć, chętnie też malujemy, rysujemy i lepimy z plasteliny. Dużo radości sprawiają nam zabawy na placu przedszkolnym. Lubimy przychodzić do przedszkola, bo każdy dzień to nowe i ciekawe wyzwania.

Harmonogram zajęć dodatkowych

Gimnastyka korekcyjna

  • poniedziałek 14:30-15:00
  • wtorek 14:30-15:00

J. angielski

  • czwartek 9:30- 10:00; 10:30- 11:00

To czego uczymy się w styczniu w grupie

Tydzień I Nowy rok

  • utrwalenie znajomości nazw i kolejności pór dnia oraz określeń: wczoraj – dziś – jutro, ukazywanie korzyści płynących z właściwej organizacji czasu, wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań
  • uświadomienie regularności w następstwie dnia i nocy, nauka instrumentacji muzyki, rozwijanie umiejętności współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
  • utrwalenie znajomości nazw pór dnia i ich kolejności występowania, ćwiczenie pamięci, umożliwianie dostrzegania w naturze oraz w utworach literackich wartości otoczenia przyrodniczego
  • utrwalanie znajomości charakterystycznych cech pór roku, kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu, rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie
  • dostrzeganie regularności i następstwa dnia i nocy, tygodni oraz pór roku, rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie sprawności manualnej, stwarzanie okazji do swobodnych wypowiedzi 

Tydzień II W dawnych czasach

  • zapoznanie z wyglądem dinozaurów, rozbudzenie ciekawości światem przyrodniczym w dawnych czasach, doskonalenie umiejętności porównywania wyglądu różnych zwierząt
  • poszerzanie wiedzy o dawnych zwierzętach, rozwijanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie ciekawości poznawczej
  • wprowadzenie figury geometrycznej – kwadratu, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
  • nabywanie wiedzy na temat epoki lodowcowej, doskonalenie umiejętności porównywania różnych zwierząt, rozbudzanie ciekawości poznawczej
  • zapoznanie ze specyfiką sztuki prehistorycznej, doskonalenie poczucia muzycznego pulsu, rozwijanie wyobraźni i kreatywność

Tydzień III Babcia i dziadek

  • poznawanie wzajemnych stosunków rodzinnych i nazw członków rodziny, kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
  • poznanie tradycyjnych zabaw, kształtowanie i rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie pamięci ruchowej, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
  • poznanie tradycyjnych gier i zabaw, wprowadzenie pojęcia „portret”, doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania, kultywowanie tradycji rodzinnych
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej, aktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania
  • wyrabianie umiejętności skupiania uwagi, uważnego patrzenia i słuchania, wzbogacanie doświadczeń plastycznych, zwrócenie uwagi na potrzeby i pragnienia innych oraz na radość ze sprawiania im przyjemności, wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi

Tydzień IV Świat się zmienia

  • poszerzenie wiedzy o nowoczesnych urządzeniach domowych, rozwijanie ciekawości poznawczej, dostrzeganie możliwości, jakie daje telefon (nauka wzywania pomocy przez telefon)
  • poszerzanie wiedzy na temat działania radia, poznanie pojęć: „radioodbiornik”, „audycja”, „redaktor”, „dźwiękowiec”, „fale radiowe”, nabywanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów z zakresu akustyki, uwrażliwienie na szkodliwość hałasu dla zdrowia człowieka
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, zapamiętywania i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania i dekodowania informacji, zacieśnianie więzów rówieśniczych
  • poszerzenie wiedzy o dawnych i nowoczesnych pojazdach i maszynach, uświadamianie znaczenia wynalazków dla rozwoju ludzkości, rozwijanie inwencji twórczej wzbogacenie doświadczeń sensorycznych przez poznanie różnych faktur i właściwości papieru, doskonalenie zdolności manualnych przez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny, rozwijanie śmiałości w wypowiadaniu się na temat prac swoich i innych