Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
grupa dzieci 3 i 4-letnich
7:00-8:00 Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy swobodne zgodne z potrzebami i zainteresowaniami dzieci. Gry i zabawy stolikowe.
8:00-8:20 Powitanie dnia w przedszkolu- poranne zabawy ruchowe, zabawy integrujące grupę.
8:20-8:30 Przygotowanie do śniadania- czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8:30-9:00 Śniadanie- realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
9:00-9:20 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
9:20-9:50 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
9:50-10:00 Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku.
10:00-10:20 Drugie śniadanie- kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych.
10:20-10:40 Czynności samoobsługowe przed wyjściem do ogrodu (nauka i doskonalenie umiejętności ubierania się).
10:40-11:40 Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Utrwalenie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w budynku, ogrodzie i poza terenem przedszkola.
11:40-12:00 Powrót do przedszkola- czynności samoobsługowe i higieniczne przed posiłkiem.
12:00-12:30 Obiad- realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12:30-12:50 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby.
12:50- 14:10 Dzieci 3 letnie – odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.
Dzieci 4 letnie – Relaks poobiedni, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie, praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy ogólnorozwojowe.
14:10- 14:30 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
14:30- 15:00 Gimnastyka korekcyjna (pon. i wt.), ćwiczenia i zabawy ruchowe, zabawy integrujące grupę.
15:00- 15:30 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
15:30- 16:00 Gry dydaktyczne, praca indywidualna, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym.
16:00-17:30 Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.
grupa dzieci 5 i 6-letnich
7:00-8:00 Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy swobodne zgodne z potrzebami i zainteresowaniami dzieci. Gry i zabawy stolikowe.
8:00-8:20 Powitanie dnia w przedszkolu- poranne zabawy ruchowe, zabawy integrujące grupę.
8:20-8:30 Przygotowanie do śniadania- czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8:30-9:00 Śniadanie- realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
9:00-9:10 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9:10- 10.00 Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci zgodnie z tematyką zajęć. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
10:00-10:30 Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku. Drugie śniadanie- kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych.
10:30-11:40 Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11:40-12:00 Powrót do przedszkola. Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12:00-12:30 Obiad- realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
12:30-13:00 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu. Relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.
13:00- 14:00 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych.
14:00- 14:30 Gimnastyka korekcyjna (pon. i wt.), ćwiczenia i zabawy ruchowe, zabawy integrujące grupę.
14:30- 15:00 Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci, utrwalanie poznanych wierszy, piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej.
15:00- 15:30 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
15:30- 16:00 Gry dydaktyczne, praca indywidualna, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym.
16:00-17:30 Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.