Oddział "Sówki"
Nauczyciele w roku szkolnym 2025/2026:
Ewa Ogrodowska- nauczyciel mianowany
mgr Joanna Zień- nauczyciel mianowany
mgr Małgorzata Konieczna - nauczyciel mianowany
Pracownik obsługi: pani Ania
Kontakt rodziców z wychowawcami:
W naszym przedszkolu wychowawcy służą rodzicom wsparciem i informacją o rozwoju oraz postępach dzieci. Konsultacje dla rodziców odbywają się po zakończeniu zajęć z dziećmi, w terminach ustalanych indywidualnie z wychowawcą. W wyjątkowych sytuacjach, jeśli pozwala na to organizacja pracy przedszkola i nie zakłóca to realizacji zajęć z dziećmi, konsultacje mogą odbywać się w innych godzinach. Rodziców zainteresowanych rozmową z nauczycielem prosimy o kontakt bezpośrednio z daną osobą.
Na indywidualne spotkania z wychowawcami można umówić się telefonicznie (22 628 61 52) lub e-mailowo eogrodowska@eduwarszawa.pl ; jzien@eduwarszawa.pl
Jesteśmy dobrą i zgraną paczką przyjaciół. Pamiętamy o tym, że głównym zadaniem, które stoi przed nami to przygotowanie do nauki w szkole. Razem z naszymi paniami sumiennie się do tego przygotowujemy. Uczymy się czytać i pisać. Nabywamy wiele nowych kompetencji. Nie zapominamy też o dobrej zabawie w zgranej paczce przyjaciół!
Harmonogram zajęć dodatkowych
Gimnastyka korekcyjna
- poniedziałek - 14:00-14:30
- wtorek - 14:00-14:30
J. angielski
- środa - 09:00 - 09:30
- piątek - 10:00 - 10:30
To czego uczymy się w październiku w grupie
Tydzień I Mieszkańcy parku i lasu
- poznawanie zwierząt żyjących w parkach miejskich i w lasach, wzbogacanie wiadomości na temat łosia, poznanie zasad zachowania się w parkach narodowych, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem treści opowiadania i umiejętności wypowiadania się na podany temat, doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do odpowiedzialności za przyrodę, rozwijanie umiejętności współpracy
- zapoznanie z literą a, A, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonemowego, wprowadzenie do czytania i pisania, kształtowanie sprawności manualnej, wdrażanie do dzielenia się przyborami i zabawkami
- zapoznanie z liczbą 1, poznanie zawodu leśniczego, doskonalenie umiejętności przeliczania i rozróżniania kierunków (po prawej, po lewej), kształtowanie logicznego myślenia, rozwijanie spostrzegawczości, uprawnianie dużej i małej motoryki, wdrażanie do współpracy, wzbudzanie szacunku dla pracy ludzi (leśniczego)
- poznawanie ciekawostek na temat sikorki bogatki, wdrażanie do uważnego słuchania, rozwijanie percepcji słuchowej, doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do odpowiedzialności za przyrodę, integrowanie grupy
- utrwalanie wiedzy na temat zwierząt, wzbogacanie informacji na temat wilka, zapoznanie z muzyką ludową, doskonalenie sprawności artykulacyjnej, kształtowanie poczucia rytmu (osłuchiwanie się ze zmiennym metrum 3/4 i 2/4), rozwijanie kreatywności, doskonalenie sprawności manualnej, stwarzanie okazji do wyrażania siebie w tańcu i ruchu, czerpanie satysfakcji z tworzenia
Tydzień II. Pogoda to nie przeszkoda!
- poznawanie sposobów na nudę, nauka rozpoznawania i powtarzania prostych rytmów, rozwijanie umiejętności nazywania i rozpoznawania emocji, kształtowanie sprawności fizycznej, doskonalenie umiejętności współpracy, umożliwienie wyrażania emocji poprzez ruch i muzykę
- zapoznanie z literą m, M, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do czytania i pisania, kształtowanie sprawności manualnej, poznawanie sposobów na spędzanie czasu z mamą, wartościowanie czasu spędzonego z mamą
- zapoznanie z liczbą 2, poznanie zasad gry w planszówki, doskonalenie umiejętności liczenia, rozwijanie orientacji w przestrzeni, wdrażanie do zgodnej współpracy w zespołach i w parach, wyrabianie umiejętności radzenia sobie z przegraną, uświadamianie, skąd się biorą monety i banknoty
- poznawanie zjawisk atmosferycznych (w tym charakterystycznych dla jesieni), rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych eksperymentów, zwiększanie świadomości własnego ciała i jego możliwości poprzez różnorodne ćwiczenia, zachęcanie do obserwacji otaczającego nas świata
- poznanie znaczenia wyobraźni, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej i umiejętności sprawnego posługiwania się nożyczkami, rozwijanie rytmiczności, pobudzanie wyobraźni twórczej
Tydzień III. Witaminy z ogródka
- poszerzanie wiadomości dotyczących dbania o własne zdrowie, poznanie zawodów związanych z ochroną zdrowia, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na podany temat, doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do właściwego zachowywania się podczas kichania i kasłania
- zapoznanie z literą t, T, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do czytania i pisania; kształtowanie sprawności manualnej, poznanie zawodu kucharza, poszerzanie wiadomości na temat korzyści płynących z jedzenia warzyw, poznanie różnych sposobów przyrządzania warzyw, zachęcanie do jedzenia warzyw
- zapoznanie z liczbą 3, doskonalenie umiejętności przeliczania i rozróżniania kierunków (z prawej, z lewej), utrwalenie wyglądu poznanych cyfr, rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności odkodowywania, spostrzegawczości, kształtowanie dużej i małej motoryki, poznanie pojęć: „kupowanie”, „sprzedawanie”, „cena”, uświadamianie, czym jest realna wartość pieniądza, wdrażanie do zgodnej współpracy
- wzbogacanie wiedzy na temat warzyw, poznanie ciekawostek o przysłowiach związanych z warzywami i owocami, kształtowanie koncentracji i logicznego myślenia przez rozwiązywanie zagadek, rozwijanie sprawności fizycznej, wdrażanie do utrzymania porządku w sali rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu, utrwalenie znajomości piosenki, rozwijanie precyzji ruchów rąk podczas pracy plastyczno-technicznej, doskonalenie umiejętności współpracy podczas zabaw przy muzyce, budzenie wrażliwości na piękno muzyki klasycznej
Tydzień IV. Bajkowe stwory
- poszerzanie wiadomości na temat odczuwanych emocji (w szczególności strachu), poznanie tematycznej piosenki z repertuaru dziecięcego, doskonalenie sprawności fizycznej, nabywanie umiejętności radzenia sobie ze strachem
- zapoznanie z literą e, E, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do czytania i pisania, kształtowanie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni, poznanie fikcyjnych postaci ze świata bajek
- zapoznanie z liczbą 4, doskonalenie umiejętności przeliczania i rozróżniania kierunków (z prawej, z lewej), utrwalenie wyglądu poznanych cyfr, rozwijanie umiejętności rozwiązywania prostych zadań tekstowych, rozwijanie logicznego myślenia, dużej i małej motoryki, doskonalenie umiejętności liczenia, utrwalenie znajomości pojęć: „kupowanie”, „sprzedawanie”, „cena” i „reszta”, utrwalanie wiedzy na temat realnej wartości pieniądza
- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt i ich bajkowych odpowiedników, poznanie ciekawostek o wybranych bajkach, w których występują zwierzęcy bohaterowie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat, rozwijanie sprawności fizycznej, wzbudzanie zainteresowania światem baśni i bajek
- poznanie znaczenia przysłów związanych ze strachem, rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności akompaniowania, utrwalenie piosenki, rozwijanie wyobraźni podczas wykonywania pracy plastycznej, rozwijanie orientacji w przestrzeni, wdrażanie do zgodnej współpracy podczas aranżowania przestrzeni do wspólnej zabawy
