Programy
Program wychowania przedszkolnego- "Trampolina" - realizujący podstawę programową
Trampolina uczy samodzielnego myślenia i rozwija inteligencje wielorakie u przedszkolaków. Rzetelnie przygotowuje do nauki pisania, czytania i liczenia. Wspomaga rozwój społeczno-emocjonalny i psychoruchowy dziecka. Służy wyrównywaniu szans edukacyjnych. Pozwala prowadzić zajęcia w grupach mieszanych i jednorodnych wiekowo. Pomaga zdobyć wszystkie umiejętności niezbędne do podjęcia edukacji szkolnej.
Program jest zgodny z "Podstawa programową wychowania przedszkolnego", ściśle się do niej odnosi. Punktem wyjścia opracowania programu stały się cele wychowania przedszkolnego w niej określone.
"Przyjaciele Zippiego"
Program Przyjaciele Zippiego pomaga dzieciom uczyć się, jak radzić sobie z problemami i sytuacjami trudnymi w codziennym życiu.
Jest oparty na założeniu, że dzieci cały czas wchodzą w interakcje z innymi – z rodziną, nauczycielami, przyjaciółmi, sąsiadami i innymi dziećmi – w różnych sytuacjach i okolicznościach. To, jak dobre stosunki mają z innymi i jak dają sobie radę z trudnościami i stresującymi sytuacjami, jest najważniejsze w ich myśleniu o sobie i o innych. Sposób postępowania w różnych sytuacjach wpływa na to, jak przystosowują się do rozmaitych okoliczności w swoim życiu i czy czują się szczęśliwe czy nieszczęśliwe. Innymi słowy, radzenie sobie – postępowanie w różnych sytuacjach, i korzystanie z pomocy i wsparcia ze strony innych – jest rdzeniem dziecięcego myślenia o własnym powodzeniu.
Ten program koncentruje się na uczeniu sposobów radzenia sobie, które zachęcają dzieci do pomagania innym i wspierania ich. Wzajemna pomoc, wzajemny szacunek, wyobrażanie sobie co czują inni (empatia) oraz współpraca to podstawa programu Przyjaciele Zippiego.
W czasie trwania programu dzieci wielokrotnie ćwiczą umiejętności radzenia sobie, przez co uczą się, jak sobie samemu pomóc i jak prosić innych o pomoc. W ten sposób uczą się przystosowywania do zmian i postępowania w trudnych sytuacjach.
Program dotyczy promocji zdrowia psychicznego oraz „wczesnego zapobiegania” jako drogi do lepszego funkcjonowania w przyszłości
W zakresie zdrowia psychicznego zasadniczo wyróżnia się dwa podejścia: koncentrowanie się na trudnościach oraz koncentrowanie się na możliwościach rozwojowych i kompetencjach. Program Przyjaciele Zippiego stosuje drugie podejście. Nastawiony jest na rozwijanie zdolności radzenia sobie, a nie koncentruje się na problemach czy troskach dzieci. Zmierza do podnoszenia u wszystkich małych dzieci poziomu zdolności radzenia sobie z trudnościami codziennego życia.
Program pomaga dzieciom nauczyć się wielu sposobów radzenia sobie z różnymi sytuacjami trudnymi. Opiera się na przekonaniu, że jeśli nabędą owe umiejętności we wczesnym etapie swojego życia, będą stale je wykorzystywać przez całe życie i będą w stanie lepiej sobie radzić z problemami w okresie dorastania i dorosłości. Ponadto te dzieci, które lepiej potrafią sobie radzić z codziennymi frustracjami i trudnościami, będą w przyszłości szczęśliwszymi i lepiej przystosowanymi ludźmi.
"Dziecięca matematyka" - Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska
Ta metoda jest jedną z form aktywizujących, dostarczających dziecku wiedzę matematyczną, w sposób zabawowy i twórczy. Treść dostosowana jest do wieku i poziomu rozwoju umysłowego dzieci 3-5 letnich. Poza treningiem liczenia i przeliczania, dziecko uczy się schematu własnego ciała, nabywa orientacji w terenie oraz przestrzeni, uczy się konstruowania gier.
"Zdrowo jemy, zdrowo rośniemy"
To program wspierający budowanie zdrowych nawyków żywieniowych oraz dostarczający najnowszej wiedzy z zakresu żywienia dzieci.
Programy własne
- Wesoły Przedszkolak- program adaptacyjny
- Wesołe dziecko-zadowolony rodzic- program współpracy z rodzicami
- Chcę być zdrowy i wesoły- program prozdrowotny