KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Dla Dzieci_04 05 2020

Witamy wszystkie dzieci:)

"W  GOSPODARSTWIE  WIEJSKIM"- zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego

1. Zabawa „Imiona”- dziecko wypowiada swoje imię w różny sposób, np. wykonując różne czynności (klaskanie, tupanie, posyłanie całusków).

2.Wymień zwierzęta mieszkające na wsi- dziecko wymienia jakie zna zwierzęta.

3. „Tajemniczy list”- odczytanie listu przez rodzica

 Dzień dobry. Pisze ten list do Was Krasnal Hałabała:

Często zaglądam do Twojego przedszkola, obserwuję zajęcia, w których uczestniczysz. Słyszałem, że rozmawialiście tez o zwierzątkach, to bardzo ciekawy temat. Chcę, żebyście wiedzieli, że moimi przyjaciółmi są nie tylko zwierzątka leśne, ale także te z wiejskiego podwórka, dlatego też przygotowałem dla Was zagadki i ciekawe zadania do wykonania. Na początek posłuchajcie opowiadania. Życzę wam miłej zabawy.

4. Słuchanie opowiadania pt.: „Uciekinier”

W wiejskiej szopie, pełnej worków śpi brązoworuda  Aza ze swoimi szczeniaczkami. Zwierzątka biegały dziś po łące i są bardzo zmęczone. Nie słyszą. że mały Pikuś korzysta z nieuwagi mamy i wymyka się na podwórko. Pikuś jest bardzo zadowolony, tyle tu gwaru i tak wesoło !Kolorowe kury, kaczki, indyki, gęsi, a każda  kwacze, gęga lub pieje!.
Witajcie- woła Pikuś- Pobawimy się razem ?- Próbuje ścigać się z kurami, ale one uciekają w popłochu, wykrzykując na całe gardło. Więc może kaczki zechcą się przyłączyć? Ale one kwaczą  oburzone: Zostaw nas w spokoju, nie chcemy tu takich gości!. Pikuś dogania gąski i woła zadowolony:- Złapałem was, wygrana!- i nagle przysiada ze strachu.– To boli, uważaj- piszczy i patrzy ze zdziwieniem na wielkiego białego ptaka, który uszczypnął go dziobem – Kto ci pozwolił robić tyle zamieszania – syczy groźnie gęś. Nasze podwórko to nie  miejsce dla niesfornych szczeniaków. Od strony studni nadchodzą  indyki, gulgoczą bardzo groźnie. Czy one też szczypią tak boleśnie? Pikuś chciałby schronić się w szopie, ale wokół  niego jest tak głośno: gdakanie gęganie i gulgoty. Na szczęście mama usłyszała te hałasy i staje w drzwiach szopy. Szczeka przyzywając synka, a wokół robi się cicho.-  Ja tylko chciałem się pobawić, nie wiedziałem, że te ptaki będą takie złe. Aza uspokaja synka :- Nikt tu nie jest zły. Po prostu wystraszyłeś kaczki, kury , gęsi i indyki. Pikuś cieszy się, że mama nie krzyczy. Tak bardzo lubi wtulić się w znajome, ciepłe futro i odpocząć. „Tu jest ciepło i bezpiecznie”- stwierdza zasypiając.

Rozmowa na podstawie opowiadania:

- Co zrobił  Pikuś?
- Z kim chciał bawić się piesek?

5. Zagadka :

Zimą najdziesz je w oborze,
Latem na swobodzie.
Od nich mamy mleko dobre,
– czasem któraś bodzie
Choć się zielonej trawy naje, to białe mleko daje.

6. Rozmowa o charakterystycznych cechach krowy w oparciu o obserwowane ilustracje. Opisanie wyglądu krowy, sposobu życia, jej znaczenia w życiu człowieka.

7. ,,Zgadnij co to za przysmak?”

Zabawa badawcza.  Dziecko smakują przygotowany nabiał: jogurt, maślanka, śmietana, mleko, ser biały, ser żółty, serek topiony, masło. Po degustacji prezentujemy przygotowane produkty, wspólnie z dzieckiem nazywa je. Uświadomienie dzieciom pochodzenia produktów oraz ich wartości dla organizmu.

Załączniki:
- karta pracy
- kolorowanki: gospodarstwo, dwie krówki
- obrazki: wiejskie zwierzęta1, wiejskie zwierzęta2, krowa
- wiersz do słuchania- DWIE KRÓWKI https://www.youtube.com/watch?v=T7k06RXCIUs

Miłego dnia:)
Panie Mariola i Agnieszka