Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dla Dzieci_04 05 2020

Witamy wszystkie dzieci:)

"W  GOSPODARSTWIE  WIEJSKIM"- zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego

1. Zabawa „Imiona”- dziecko wypowiada swoje imię w różny sposób, np. wykonując różne czynności (klaskanie, tupanie, posyłanie całusków).

2.Wymień zwierzęta mieszkające na wsi- dziecko wymienia jakie zna zwierzęta.

3. „Tajemniczy list”- odczytanie listu przez rodzica

 Dzień dobry. Pisze ten list do Was Krasnal Hałabała:

Często zaglądam do Twojego przedszkola, obserwuję zajęcia, w których uczestniczysz. Słyszałem, że rozmawialiście tez o zwierzątkach, to bardzo ciekawy temat. Chcę, żebyście wiedzieli, że moimi przyjaciółmi są nie tylko zwierzątka leśne, ale także te z wiejskiego podwórka, dlatego też przygotowałem dla Was zagadki i ciekawe zadania do wykonania. Na początek posłuchajcie opowiadania. Życzę wam miłej zabawy.

4. Słuchanie opowiadania pt.: „Uciekinier”

W wiejskiej szopie, pełnej worków śpi brązoworuda  Aza ze swoimi szczeniaczkami. Zwierzątka biegały dziś po łące i są bardzo zmęczone. Nie słyszą. że mały Pikuś korzysta z nieuwagi mamy i wymyka się na podwórko. Pikuś jest bardzo zadowolony, tyle tu gwaru i tak wesoło !Kolorowe kury, kaczki, indyki, gęsi, a każda  kwacze, gęga lub pieje!.
Witajcie- woła Pikuś- Pobawimy się razem ?- Próbuje ścigać się z kurami, ale one uciekają w popłochu, wykrzykując na całe gardło. Więc może kaczki zechcą się przyłączyć? Ale one kwaczą  oburzone: Zostaw nas w spokoju, nie chcemy tu takich gości!. Pikuś dogania gąski i woła zadowolony:- Złapałem was, wygrana!- i nagle przysiada ze strachu.– To boli, uważaj- piszczy i patrzy ze zdziwieniem na wielkiego białego ptaka, który uszczypnął go dziobem – Kto ci pozwolił robić tyle zamieszania – syczy groźnie gęś. Nasze podwórko to nie  miejsce dla niesfornych szczeniaków. Od strony studni nadchodzą  indyki, gulgoczą bardzo groźnie. Czy one też szczypią tak boleśnie? Pikuś chciałby schronić się w szopie, ale wokół  niego jest tak głośno: gdakanie gęganie i gulgoty. Na szczęście mama usłyszała te hałasy i staje w drzwiach szopy. Szczeka przyzywając synka, a wokół robi się cicho.-  Ja tylko chciałem się pobawić, nie wiedziałem, że te ptaki będą takie złe. Aza uspokaja synka :- Nikt tu nie jest zły. Po prostu wystraszyłeś kaczki, kury , gęsi i indyki. Pikuś cieszy się, że mama nie krzyczy. Tak bardzo lubi wtulić się w znajome, ciepłe futro i odpocząć. „Tu jest ciepło i bezpiecznie”- stwierdza zasypiając.

Rozmowa na podstawie opowiadania:

- Co zrobił  Pikuś?
- Z kim chciał bawić się piesek?

5. Zagadka :

Zimą najdziesz je w oborze,
Latem na swobodzie.
Od nich mamy mleko dobre,
– czasem któraś bodzie
Choć się zielonej trawy naje, to białe mleko daje.

6. Rozmowa o charakterystycznych cechach krowy w oparciu o obserwowane ilustracje. Opisanie wyglądu krowy, sposobu życia, jej znaczenia w życiu człowieka.

7. ,,Zgadnij co to za przysmak?”

Zabawa badawcza.  Dziecko smakują przygotowany nabiał: jogurt, maślanka, śmietana, mleko, ser biały, ser żółty, serek topiony, masło. Po degustacji prezentujemy przygotowane produkty, wspólnie z dzieckiem nazywa je. Uświadomienie dzieciom pochodzenia produktów oraz ich wartości dla organizmu.

Załączniki:
- karta pracy
- kolorowanki: gospodarstwo, dwie krówki
- obrazki: wiejskie zwierzęta1, wiejskie zwierzęta2, krowa
- wiersz do słuchania- DWIE KRÓWKI https://www.youtube.com/watch?v=T7k06RXCIUs

Miłego dnia:)
Panie Mariola i Agnieszka