Dla Dzieci_04 05 2020
Witamy wszystkie dzieci:)
"W GOSPODARSTWIE WIEJSKIM"- zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego
1. Zabawa „Imiona”- dziecko wypowiada swoje imię w różny sposób, np. wykonując różne czynności (klaskanie, tupanie, posyłanie całusków).
2.Wymień zwierzęta mieszkające na wsi- dziecko wymienia jakie zna zwierzęta.
3. „Tajemniczy list”- odczytanie listu przez rodzica
Dzień dobry. Pisze ten list do Was Krasnal Hałabała:
Często zaglądam do Twojego przedszkola, obserwuję zajęcia, w których uczestniczysz. Słyszałem, że rozmawialiście tez o zwierzątkach, to bardzo ciekawy temat. Chcę, żebyście wiedzieli, że moimi przyjaciółmi są nie tylko zwierzątka leśne, ale także te z wiejskiego podwórka, dlatego też przygotowałem dla Was zagadki i ciekawe zadania do wykonania. Na początek posłuchajcie opowiadania. Życzę wam miłej zabawy.
4. Słuchanie opowiadania pt.: „Uciekinier”
W wiejskiej szopie, pełnej worków śpi brązoworuda Aza ze swoimi szczeniaczkami. Zwierzątka biegały dziś po łące i są bardzo zmęczone. Nie słyszą. że mały Pikuś korzysta z nieuwagi mamy i wymyka się na podwórko. Pikuś jest bardzo zadowolony, tyle tu gwaru i tak wesoło !Kolorowe kury, kaczki, indyki, gęsi, a każda kwacze, gęga lub pieje!.
Witajcie- woła Pikuś- Pobawimy się razem ?- Próbuje ścigać się z kurami, ale one uciekają w popłochu, wykrzykując na całe gardło. Więc może kaczki zechcą się przyłączyć? Ale one kwaczą oburzone: Zostaw nas w spokoju, nie chcemy tu takich gości!. Pikuś dogania gąski i woła zadowolony:- Złapałem was, wygrana!- i nagle przysiada ze strachu.– To boli, uważaj- piszczy i patrzy ze zdziwieniem na wielkiego białego ptaka, który uszczypnął go dziobem – Kto ci pozwolił robić tyle zamieszania – syczy groźnie gęś. Nasze podwórko to nie miejsce dla niesfornych szczeniaków. Od strony studni nadchodzą indyki, gulgoczą bardzo groźnie. Czy one też szczypią tak boleśnie? Pikuś chciałby schronić się w szopie, ale wokół niego jest tak głośno: gdakanie gęganie i gulgoty. Na szczęście mama usłyszała te hałasy i staje w drzwiach szopy. Szczeka przyzywając synka, a wokół robi się cicho.- Ja tylko chciałem się pobawić, nie wiedziałem, że te ptaki będą takie złe. Aza uspokaja synka :- Nikt tu nie jest zły. Po prostu wystraszyłeś kaczki, kury , gęsi i indyki. Pikuś cieszy się, że mama nie krzyczy. Tak bardzo lubi wtulić się w znajome, ciepłe futro i odpocząć. „Tu jest ciepło i bezpiecznie”- stwierdza zasypiając.
Rozmowa na podstawie opowiadania:
- Co zrobił Pikuś?
- Z kim chciał bawić się piesek?
5. Zagadka :
Zimą najdziesz je w oborze,
Latem na swobodzie.
Od nich mamy mleko dobre,
– czasem któraś bodzie
Choć się zielonej trawy naje, to białe mleko daje.
6. Rozmowa o charakterystycznych cechach krowy w oparciu o obserwowane ilustracje. Opisanie wyglądu krowy, sposobu życia, jej znaczenia w życiu człowieka.
7. ,,Zgadnij co to za przysmak?”
Zabawa badawcza. Dziecko smakują przygotowany nabiał: jogurt, maślanka, śmietana, mleko, ser biały, ser żółty, serek topiony, masło. Po degustacji prezentujemy przygotowane produkty, wspólnie z dzieckiem nazywa je. Uświadomienie dzieciom pochodzenia produktów oraz ich wartości dla organizmu.
Załączniki:
- karta pracy [.jpg, 3.27 MB]
- kolorowanki: gospodarstwo [.jpg, 22.04 kB], dwie krówki [.pdf, 424.04 kB]
- obrazki: wiejskie zwierzęta1 [.jpg, 16.16 kB], wiejskie zwierzęta2 [.jpg, 15.46 kB], krowa [.jpg, 35.68 kB]
- wiersz do słuchania- DWIE KRÓWKI https://www.youtube.com/watch?v=T7k06RXCIUs
Miłego dnia:)
Panie Mariola i Agnieszka