Dla Dzieci_24 04 2020
Dzień dobry,
kontynuujemy realizację projektu CHLEB.
Niestety ze względu na sytuację musimy pominąć niektóre aktywności np.wspólną wycieczkę do piekarni.
Mam nadzieję, że etap I i częściowo II udało się zrealizować.
ZABAWY I PRACE ZWIĄZANE Z TEMATYKĄ PROJEKTU.
- Poproście rodziców, żeby zakupili w sklepie trochę różnego rodzaju pieczywa.
- Następnie przystąpcie całą rodziną do jego degustacji.
- Opiszcie słowami jego smak, zapach i kolor.
- Przygotujcie wspólnie kanapki.
-Zabawy w kuchni związane z eksperymentowaniem (jeśli ktoś w Waszej rodzinie piecze w domu chleb to zróbcie to razem z Nim) lub zbadajcie właściwości drożdży piekarskich (np. obserwując, jak rosną wymieszane z mąką , wodą lub mlekiem i odrobiną cukru, pozostawione w ciepłym miejscu). Rodzice mogą bez problemu kupić drożdże do eksperymentu w sklepie spożywczym.
-Przeczytajcie informacje na temat: Co to są drożdże i jak są produkowane?
ETAP III
-Zebranie i podsumowanie zdobytych wiadomości na temat chleba.
-Omówcie z rodzicami całą dokumentację projektu (siatkę wiedzy i eksperyment).
Zadanie dla wszystkich dzieci.
Pewien piekarz nie mógł policzyć, ile bochenków chleba udało mu się sprzedać w sobotę?
Jego pierwszy klient kupił 2 bochenki, drugi 3, trzeci 1, czwarty pół bochenka i piąty też pół bochenka.
Spróbujcie pomóc piekarzowi.
Rozwiązując zadanie możecie rysować lub działać na konkretach (liczmanach) tak jak to robimy na zajęciach matematycznych w przedszkolu.
W tym wypadku liczmanami mogą być kromki chleba (jako całe bochenki).
Pozdrawiam Was serdecznie, życząc miłej niedzieli.
Pani Asia