Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dla Dzieci_24 04 2020

Dzień dobry Kochani,

"W gabinecie stomatologicznym- dbajmy o zęby"

1. Na początek zapraszam was z rodzicami do wspólnej zabawy.

Zabawa muzyczno– ruchowa „Przedszkolaku drogi mój”.

Przedszkolaku drogi mój, Pięknie proszę, tutaj stój!
/Tupnij raz, klaśnij dwa, i obrocik, tra, la, la / bis
Przedszkolaku drogi mój, Pięknie proszę, tutaj stój!
/Jeden skok, drugi skok, i obrocik, że ho, ho. / bis
Przedszkolaku drogi mój, Pięknie proszę, tutaj stój!
/Macham raz, macham dwa, i obracam się raz – dwa. /bis
Przedszkolaku drogi mój, Pięknie proszę, tutaj stój!
/Ukłon tu, ukłon tam, i obrocik – taki sam. / bis

2. Wysłuchajcie uważnie treści wiersza pt. „ Chory ząb” – J. Bechlerowej

„Ledwie wrócił Grześ z przedszkola,
Ząb okropnie go rozbolał.
Ząbek bolał, płakał Grześ
I kolacji nie chciał jeść.
Więc orzekli wszyscy zgodnie,
Że Grześ pójdzie do przychodni.
W poczekalni jasnej, dużej
Czas nikomu się nie dłuży.
Chcesz – obrazki tu oglądaj
Chcesz- masz misia i wielbłąda.
A dentystka uśmiechnięta
Grzecznie mówi do pacjenta:
chodź tu bliżej, Grzesiu, siadaj
zaraz chory ząbek zbadam.”

3. Rozmowa na podstawie wiersza i ilustracji piramidy zdrowego żywienia nt. dbania o higienę jamy ustnej.

Pytania do wiersza: Kto to jest dentysta?, Jak prawidłowo myć zęby i dbać o higienę osobistą?

4. „Szczotka pasta” – nauka piosenki wraz z pokazywaniem (Fasolki)

„Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty,
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo
Zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
Po jedzeniu, kręć się żwawo, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
Po jedzeniu kręć się za żwawo, ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.”

5. Rozwiązywanie zagadek o tematyce zdrowotnej: analiza i synteza słuchowa wyrazów .

Rozpuszczam się w wodzie, ubywa mnie co dzień.
Kto o czystość dba, ten dobrze mnie zna.       Mydło/ m-y-d-ł-o /  my-dło

Schowała się w tubie, używać ją lubię, a i mała szczoteczka
chętnie się z nią spotka .                 Pasta do zębów / p-a-s-t-a / pa-sta

Jak ten przedmiot się nazywa?
Jest za mały, by w nim pływać
Lecz, gdy woda z kranu ciurka, biorę
Kąpiel, daję nurka.         Wanna   / w-a-n-n-a / wan-na

6.Podsumowanie

Gdzie udacie się z rodzicem, gdy będziecie mieć chory ząb?
Jak należy zachować się w czasie wizyty?
Co szkodzi naszym zębom?

7. Praca plastyczna- narysuj przybory do higieny jamy ustnej, pokoloruj i wytnij

8. Załączniki:

  1. Szczęka- kolorowanka do zginania.
  2. Labirynt- cztery kroki do zdrowych zębów.
  3. Powiedz, co lubią jeść Twoje zęby?
  4. Powiedz, co się nie przyda do pielęgnacji zębów?
  5. Obrazki - w gabinecie stomatologicznym, pacjent

9. Na koniec krótka powtórka z angielskiego: https://akademia.pwn.pl/view/c5b0ab1a-4162-4730-912e-c947f7f7ba8f/37734/Memo_i_przedszkolaki_odc3.mp4

Powodzenia!
Panie Agnieszka i Mariola