Dla Dzieci_24 04 2020
Dzień dobry Kochani,
"W gabinecie stomatologicznym- dbajmy o zęby"
1. Na początek zapraszam was z rodzicami do wspólnej zabawy.
Zabawa muzyczno– ruchowa „Przedszkolaku drogi mój”.
Przedszkolaku drogi mój, Pięknie proszę, tutaj stój!
/Tupnij raz, klaśnij dwa, i obrocik, tra, la, la / bis
Przedszkolaku drogi mój, Pięknie proszę, tutaj stój!
/Jeden skok, drugi skok, i obrocik, że ho, ho. / bis
Przedszkolaku drogi mój, Pięknie proszę, tutaj stój!
/Macham raz, macham dwa, i obracam się raz – dwa. /bis
Przedszkolaku drogi mój, Pięknie proszę, tutaj stój!
/Ukłon tu, ukłon tam, i obrocik – taki sam. / bis
2. Wysłuchajcie uważnie treści wiersza pt. „ Chory ząb” – J. Bechlerowej
„Ledwie wrócił Grześ z przedszkola,
Ząb okropnie go rozbolał.
Ząbek bolał, płakał Grześ
I kolacji nie chciał jeść.
Więc orzekli wszyscy zgodnie,
Że Grześ pójdzie do przychodni.
W poczekalni jasnej, dużej
Czas nikomu się nie dłuży.
Chcesz – obrazki tu oglądaj
Chcesz- masz misia i wielbłąda.
A dentystka uśmiechnięta
Grzecznie mówi do pacjenta:
chodź tu bliżej, Grzesiu, siadaj
zaraz chory ząbek zbadam.”
3. Rozmowa na podstawie wiersza i ilustracji piramidy zdrowego żywienia nt. dbania o higienę jamy ustnej.
Pytania do wiersza: Kto to jest dentysta?, Jak prawidłowo myć zęby i dbać o higienę osobistą?
4. „Szczotka pasta” – nauka piosenki wraz z pokazywaniem (Fasolki)
„Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty,
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo
Zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
Po jedzeniu, kręć się żwawo, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
Po jedzeniu kręć się za żwawo, ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.”
5. Rozwiązywanie zagadek o tematyce zdrowotnej: analiza i synteza słuchowa wyrazów .
Rozpuszczam się w wodzie, ubywa mnie co dzień.
Kto o czystość dba, ten dobrze mnie zna. Mydło/ m-y-d-ł-o / my-dło
Schowała się w tubie, używać ją lubię, a i mała szczoteczka
chętnie się z nią spotka . Pasta do zębów / p-a-s-t-a / pa-sta
Jak ten przedmiot się nazywa?
Jest za mały, by w nim pływać
Lecz, gdy woda z kranu ciurka, biorę
Kąpiel, daję nurka. Wanna / w-a-n-n-a / wan-na
6.Podsumowanie
Gdzie udacie się z rodzicem, gdy będziecie mieć chory ząb?
Jak należy zachować się w czasie wizyty?
Co szkodzi naszym zębom?
7. Praca plastyczna- narysuj przybory do higieny jamy ustnej, pokoloruj i wytnij
8. Załączniki:
- Szczęka [.jpg, 6.94 kB]- kolorowanka do zginania.
- Labirynt [.jpg, 13.50 kB]- cztery kroki do zdrowych zębów.
- Powiedz, co lubią jeść Twoje zęby? [.jpg, 10.53 kB]
- Powiedz, co się nie przyda do pielęgnacji zębów? [.jpg, 10.51 kB]
- Obrazki - w gabinecie stomatologicznym [.jpg, 9.20 kB], pacjent [.jpg, 20.54 kB]
9. Na koniec krótka powtórka z angielskiego: https://akademia.pwn.pl/view/c5b0ab1a-4162-4730-912e-c947f7f7ba8f/37734/Memo_i_przedszkolaki_odc3.mp4
Powodzenia!
Panie Agnieszka i Mariola