Dla Dzieci_27 03 2020
Dzień dobry Kochani!
Dzisiaj nadal będziemy zgłębiać tajemnice wiosny.
1. Przeczytaj wiersz pt.„Wiosenny wietrzyk” Joanny Kulmowej. W odpowiednich miejscach wspólnie ilustrujcie głosem i ruchem jego treść.
Mały wietrzyk wiosenny
(naśladujemy szum wiatru w gałęziach drzew)
ledwie w drzewach zaszumi
Ledwie w krzakach zamruczy,
(mruczenie wiatru w krzakach)
jeszcze gwizdać nie umie,
(próbujemy gwizdać)
jeszcze się uczy.
Znalazł szczerbę w płocie-zaświstał...
(podnosimy się i świstamy)
Znalazł listki - zapiał na listkach.
(naśladujemy piszczenie na listkach)
Czasem w suchych gałęziach trzeszczy.
(naśladujemy trzeszczenie gałęzi)
Czasami nuci, gdy zagra mu deszczyk,
(naśladujemy odgłos padającego deszczu)
albo szemrze w zeszłorocznej trawie,
albo szepcze tak, że milczy prawie.
Ludzie mówią wtedy: nie ma wietrzyka.
A on jest. Ale słucha słowika.
(Naśladujemy słuchanie śpiewu ptaka)
2. Powiedz, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć? Dokończ rysować wodę płynącą z konewki. Pokoloruj ziemię, w której rosną roślinki. Narysuj słońce na niebie.
konewka [.png, 129.46 kB]
3. A teraz posłuchajcie i spróbujcie powtarzać słowa piosenki „Marcowe żaby”
https://www.youtube.com/watch?feature=emb_title&v=HEi4wz8L-6o&app=desktop
4. Małe żabki rodzą się z jajeczek, czyli skrzeku. Na początku wyglądają jak malutkie rybki z długim ogonkiem i nazywamy je kijankami. Dopiero później ogonki giną i rosną z nich duże ropuchy! Spróbujcie przyjrzeć się obrazkom, a następnie dopasować je w odpowiednich miejscach.
5. Żabie jajeczka wyglądają trochę jak...bańki mydlane! Jeśli na stoliku zrobicie kilka baniek obok siebie, będą wyglądały jak skrzek. Sprawdźcie sami! Domowe bańki można zrobić bardzo łatwo, wystarczy woda, płyn do mycia naczyń i odrobina cukru. Do dmuchania najlepsza będzie nacięta słomka. Powodzenia!
6. Mucha i żaba
Muchy to przysmak każdej żabki. Spróbujcie zrobić własną żabę i muchę według instrukcji.
Miłej zabawy!
zdjęcie [.jpeg, 146.82 kB]
cykl życia żaby [.pdf, 143.89 kB]
Żaba i mucha [.pdf, 760.76 kB]