Praca z dzieckiem_02 04 2020
Witajcie!
1. Posłuchajcie piosenki o słoneczku:
https://www.youtube.com/watch?v=XvRhO25lA3g
-Zabawa matematyczna „Układanie rytmu dnia i nocy”
Rodzic kładzie na dywanie hula – hop (jeśli nie mamy możemy zrobić koło np. z koca). Dzieci otrzymują żółte i czarne kartoniki, karteczki. Układają na okręgu kartoniki na przemian: żółty, czarny, żółty, czarny... do zamknięcia całego okręgu. Dziecko wskazuje kartoniki i odczytuje: dzień, noc, dzień, noc...
2. Jak to się dzieje, że po nocy następuje dzień?
A po dniu znowu noc?
Gdzie nocą znajduje się Słońce?
Poproście Rodziców, aby postawili obok siebie zapaloną lampkę i globus.
Wyobraźcie sobie, że zapalona lampka to Słońce, a globus to Ziemia. Tam, gdzie pada światło lampki, jest dzień, a tam, gdzie światło nie dociera – noc.
Następnie poproście Rodziców, aby pomogli Wam znaleźć na globusie Polskę. Przyklejcie w tym miejscu kawałek plasteliny. Skierujcie strumień światła na plastelinę i powoli obracajcie globusem z lewej strony w prawą. I cały czas obserwujcie plastelinę.
Porozmawiajcie z Rodzicami, co można zauważyć?
-Słońce jest symbolem dnia, a księżyc – nocy. Wytnijcie je z kolorowego papieru.
Powiedźcie Rodzicom jakie wykonujecie w ciągu dnia, czyli np.: budzicie się, jecie śniadanie, bawicie się, (...) i w ciągu nocy (śpicie, odpoczywacie).
-Zabawa ruchowa - reakcja na sygnał dźwiękowy.
Poproście Rodziców, aby włączyli Wam ulubioną piosenkę i wspólnie bawcie się w jej rytmie – to będzie dzień. Gdy muzyka milknie - kładziecie się na dywanie, zasypiacie - jest noc.
-Następnie podzielcie kartkę na pół. Na jednej połowie namalujcie dzień, a na drugiej noc.
Miłej zabawy!
Panie Ewa i Dorotka