Praca z dzieckiem_17 04 2020
KREŚLIMY ÓSEMKI
1. Zabawa rozwijająca zmysł równowagi,,Ósemki"
Rozkładamy na podłodze sznurek (wstążkę) na kształt cyfry 8. Dziecko chodzi po niej , stawiając stopę za stopą. Rozkładając przy tym ręce na boki, aby zachować równowagę.
2. ,,Po osiem"- sprawdzanie i porównywanie liczebności zbiorów.
Układamy na podłodze dwa koła (z sznurka, wstążki)- dwa zbiory.
W jednym z nich układamy 8 guzików. W drugim więcej lub mniej.
Dziecko dokłada lub odejmuje przedmioty tak, aby było ich po tyle samo.
3. Zabawa ,,Policz i powiedź"
Zwracamy się do dziecka aby udzieliło odpowiedzi na pytania np;
- Ile nóg ma krzesło?
- Ile krawędzi ma stół?
- Ile ramion ma gwiazda?
osiem [.jpg, 3.10 MB]
........................................................................................................................................
Zajęcia plastyczne:
1. Najpopularniejsza w Polsce jest biedronka siedmiokropka, która ma na każdym skrzydełku po trzy kropki i jedną na środku.
2. Ile kropek ma biedronka?- wykonanie biedronki.
Pomoce: czerwone talerzyki papierowe (mogą też dzieci same pomalować lub pokolorować), czarny papier, klej, nożyczki, biała kredka, czarna włóczka lub krepina.
3. Dziecko:
-kładzie przed sobą talerzyk papierowy w kolorze czerwonym
- z czarnego papieru wycina pasek( na całą średnicę talerza) o szerokości ok. 1 cm; pasek przykleja na talerzyku po środku, tak aby podzieli go na dwie części( wyznaczyć dwa skrzydełka biedronki)
- z tego samego koloru papieru wycina głowę biedronki i przykleja.
- następnie wycina czarne kółka - kropki i umieszcza je na skrzydełkach.
4. Dorysowanie białą kredką oczu biedronki.
5. Na koniec po bokach dziecko dokleja nóżki z czarnej włóczki( papieru, bibuły)- 6 kawałków tej samej długości.
6. Przeliczanie kropek i nóżek biedronki.
Mamy nadzieję , że udało się wam wykonać biedronkę.
A na poprawę kondycji proponujemy kilka ćwiczeń:
gimnastyka [.jpg, 3.15 MB]
Powodzenia!
Panie Agnieszka i Mariola