Oddział "Słoneczka"
Nauczyciele: mgr Małgorzata Konieczna, Mariola Krzysztoszek
Podczas pobytu w przedszkolu uczymy się zwyczajów tu panujących, zasad i reguł obowiązujących w grupie, ustalonych wspólnie. Zawieramy nowe znajomości. Doskonalimy samodzielność w czasie codziennych czynności. Bardzo lubimy różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, które organizowane są w sali i w ogrodzie przedszkolnym. Z chęcią słuchamy bajek oraz uczymy się wierszyków, piosenek i rymowanek. Bardzo lubimy wykonywać prace plastyczne różnymi technikami.
Harmonogram zajęć dodatkowych:
- poniedziałek - gimnastyka korekcyjna - godz. 15:00-15:30
- wtorek - gimnastyka korekcyjna - godz. 15:00-15:30
To czego uczymy się w kwietniu w grupie trzylatków
- Tydzień 29: Muzyka maluje świat
- Tydzień 30: Jedziemy na wieś
- Tydzień 31: Dbamy o naszą planetę
- Tydzień 32: Ziemia krąży w kosmosie
Umiejętności dziecka
- Precyzyjnie wyraża myśli, swobodnie wypowiada się na określony temat
- Samodzielnie wnioskuje na podstawie obserwacji i argumentuje zaobserwowane zjawiska
- Rozpoznaje, nazywa i ocenia sytuacje przedstawione na obrazkach
- Wskazuje różnice pomiędzy wsią a miastem
- Rozpoznaje zwierzęta żyjące na wsi i wskazuje dobra, które czerpiemy z hodowli zwierząt
- Aktywnie uczestniczy w rozmowie na temat sposobów dbania o planetę, posługuje się pojęciem ekologia, rozwija poczucie odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze
- Uczestniczy w eksperymencie dotyczącym oszczędzania wody, rozumie znaczenie wody w codziennym życiu
- Wyjaśnia zjawisko smogu, jego przyczyny i konsekwencje dla zdrowia ludzi
- Wypowiada się na temat pszczół i ich roli w przyrodzie, posługuje się określeniem pożyteczny
- Poszerza swoją wiedzę na temat kosmosu, posługuje się nazwami planet i innymi określeniami związanymi z Układem Słonecznym
- Opisuje wygląd kombinezonu astronauty oraz zadania, które astronauta wykonuje w swojej pracy
- Szacuje elementy dwóch zbiorów, posługuje się pojęciami: dużo – mało, więcej – mniej
- Dostrzega różnice w kształtach figur geometrycznych, odwzorowuje układ figur
- Naśladuje sposób poruszania się różnych zwierząt
- Ćwiczy narząd mowy poprzez naśladowanie odgłosów zwierząt i przyrody, używa wyrazów dźwiękonaśladowczych
- Wykazuje się wrażliwością na otaczające dźwięki, odróżnia dźwięki głośne od cichych
- Wykonuje gestodźwięki zgodnie z ustaleniami
- Gra na samodzielnie wykonanym instrumencie perkusyjnym
- Wykonuje proste ruchy taneczne w parze
- Bawi się przy muzyce, korzystając z rekwizytów
- Rozwija zdolności improwizacyjne
- Tworzy wspólnie z innymi dziećmi rakietę, wykazuje się wyobraźnią przestrzenną
- Lepi wybrane zwierzę hodowlane z ciastoliny
- W poprawny sposób trzyma pędzelek podczas malowania i kredkę podczas rysowania
- Korzysta z zabawek rozwijających czynności manipulacyjne
- Rozpoznaje przedmioty na podstawie dotyku i nazywa je
- Doskonali umiejętności ruchowe, ćwiczy odpowiednie napięcie mięśniowe