KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zajęcia dodatkowe

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

prowadzący: Monika Łukaszuk

Zajęcia odbywają się w dniach:

wtorek- 08.00-14.00
czwartek- 10.00-16.00
piątek- 11.00-15.00

Logopeda to specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją rozwoju mowy, profilaktyką oraz terapią zaburzeń mowy.

Zadania logopedy w przedszkolu:

przeprowadzanie przesiewowych badań mowy,
diagnozowanie logopedyczne,
organizowanie pomocy logopedycznej,
podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji,
indywidualne zajęcia logopedyczne,
konsultacje z rodzicami.

Głównym celem zajęć logopedycznych jest:

- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,

- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia),

- kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),

- rozwijanie słuchu dziecka (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia słuchu fonemowego – to zdolność precyzyjnego różnicowania dźwięków mowy )

- wzbogacanie słownictwa,

- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,

- rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,

 - uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.

 

Należy pamiętać, że okres przedszkolny jest „złotym czasem” dla rozwoju mowy dziecka.

 

LOGORYTMIKA

prowadzący: Monika Łukaszuk

DLA WSZYSTKICH DZIECI ODBYWA SIĘ W OSTATNI WTOREK KAŻDEGO MIESIĄCA W GODZINACH 08:00-13:30

 

LOGORYTMIKA – zajęcia wspomagające rozwój mowy

Jak podaje J. Surowaniec „logorytmika jest to jedna z metod stosowana w postępowaniu logopedycznym, oparta na rytmie muzycznym i tekstach słownych zestrajanych przez muzykę i łączonych z ruchami całego ciała.”

 Zajęcia logorytmiczne to ćwiczenia muzyczno - ruchowe i słowno-ruchowe, których składnikiem wiodącym jest rytm. Kształtują one płynność ruchów całego ciała, co ma pośredni wpływ na ruchy narządów mowy. Głównym celem logorytmiki jest korygowanie wad mowy i słuchu, a przy tym uwrażliwienie na cechy wspólne muzyki i mowy, takie jak: rytm, melodia, tempo, dynamika, barwa dźwięku.

Ćwiczenia logorytmiczne rozwijają umiejętności sprawnego wykonywania ruchu, pomagają w orientowaniu się w czasie i przestrzeni, sprzyjają poprawie koncentracji uwagi i pamięci, stymulują sprawniejsze myślenie oraz zdolności skojarzeniowe. Ponadto mogą być przydatne w wypracowaniu pewnych cech charakteru (np. zdyscyplinowania, poczucia odpowiedzialności, pewności siebie, umiejętności pracy w grupie).

Na zajęcia logorytmiczne uczęszczać będą dzieci już 3, 4- letnie, które podczas zabaw
i ćwiczeń pod okiem logopedy, mają szansę uniknąć złych nawyków, błędów oraz wad wymowy. Pięcio- i sześciolatkom dają możliwość dostrzeżenia i skorygowania ewentualnych błędów w mówieniu lub wad wymowy.

Zajęcia prowadzone będą w formie grupowej, gdyż w grupie łatwiej dzieci zmotywować
i zachęcić do pracy. Zabawy wykorzystywane podczas zajęć mają przede wszystkim uruchamiać mechanizm mowy mimowolnie, bez nacisków (dziecko bawiąc się, nawet nie wie, że ćwiczy). Każdej zabawie ruchowej poza muzyką towarzyszy mówienie w postaci onomatopei, pojedynczych słów, zwrotów dwuwyrazowych czy całych zdań – wielokrotne ich powtarzanie utrwala prawidłowe wzorce. Jednym z elementów zajęć logorytmiki są krótkie wierszyki czy piosenki, które wspomagane ruchami rąk czy całego ciała, pomagają w zapamiętaniu treści. Ruch podczas mówienia ułatwia skupienie uwagi
i koncentrację, ćwiczy koordynację, która jest niezbędna podczas mówienia.

PLASTYKA 

prowadzący: Joanna Nowakowska

Zajęcia odbywają się w czwartki: oddział I- 16.00-17.00; oddział II- 15.00-16.00; oddział III- 14.00-15.00; oddział IV- 13.00-14.00

 Poprzez zajęcia plastyczne, które są prowadzone w przedszkolu dzieci mogą wyrażać swoją osobowość, emocje, które odczuwają w danej chwili, swoje preferencje, mogą realizować swoje pomysły, czuć się kreatywne i twórcze. Dzieci będą mogły swobodnie wyrażać swoje emocji, poprzez używanie farb, kredek, kolorowych papierów, waty, słomek, sznurków i wszelkich innych rzeczy, które pomogą im kreatywnie się rozwijać, dostosowując wszystko do ich możliwości.

 Każde dziecko, pracuje we własnym tempie oraz zgodnie z chęciami, jakie prezentuje danego dnia. Oczywiście, chcę aby dzieci z każdego dnia wyniosły nową piękną niezapomnianą pracę z której będą dumne, dlatego też tworzą dopóki mają chęć, najwyżej wspierane lekką dawką motywacji.

 Arteterapia - Podchodząc do tematu ogólnie, możemy powiedzieć, że arteterapia jest to terapia przez sztukę. Polega na tym, że przy wsparciu nauczyciela, przedszkolak tworzy obiekty artystyczne, np. rysunki, mozaiki, wytwory 3D, a następnie dzieli się z nauczycielem zawartymi w nich znaczeniami. Wspólnie z nim odkrywa też zupełnie nowe znaczenia i tropy w swojej twórczości, analizuje je i rozwija. Od przedszkolak nie wymaga się specjalnych umiejętności czy talentu artystycznego. Ważny jest sam proces tworzenia, ekspresja emocji, a także wspólne odczytywanie dzieła.

 Arteterapia poprzez to, że swoje podłoże czerpie z wielu obszarów takich jak: psychologia, psychiatria, estetyka, nauka o zdrowiu, pedagogika, pedagogika specjalna zyskuje dużą różnorodność i daje duże pole do pracy, także z dziećmi w wieku przedszkolnym.

 Plastyka z arteterapią w tle umożliwia:

  • rozwijanie własnych działań twórczych i wzrost kreatywności;
  • usprawnianie manualne;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej;
  • rozwój osobowości;
  • pobudzanie i rozwój wyobraźni;
  • pozawerbalne porozumiewanie się;
  • zaspokajanie potrzeb: akceptacji, bezpieczeństwa, współuczestniczenia, bycia rozumianym i docenianym;
  • pobudzenie sensoryczne – wielozmysłowe poznawanie świata;
  • kreowanie przestrzeni, poznawanie dystansu i granic;
  • tworzenie pozytywnych nawyków i reakcji;
  • doświadczenie radości tworzenia.

JĘZYK ANGIELSKI

Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.

 Zajęcia z angielskiego prowadzone są nieodłącznie z nauką piosenek. Chcę, aby nauka języka obcego, była jak najbardziej przystępna dla przedszkolaków i w jak najbardziej naturalny sposób została przyswojona przez najmłodszych. Łącznie z każdą piosenką pojawia się także, tematyczne słownictwo rozszerzone w zależności od grupy. Aby jeszcze bardziej utrwalić zwroty, wprowadzam na zajęciach także gry i zgadywanki. Zajęcia prowadzone są w atmosferze zabawy. Bardzo dbam o przyjazną atmosferę, otaczam dzieci serdecznością i wsparciem.

 Rozwijanie sprawności mówienia odbywa się poprzez:

  • powtarzanie za nauczycielem, nagraniem;
  • konstruowanie prostych wypowiedzi;
  • odgrywanie dialogu;
  • recytacja wierszyka, śpiewanie piosenki;