Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Oddział "Tygryski"

Nauczyciele: mgr Joanna Zień, mgr Dorota Chromińska


Cześć! Jesteśmy weseli, uśmiechnięci i ciekawi świata. Interesujemy się wszystkim, co nas otacza. Dużo czasu spędzamy na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu innych umiejętności i zdolności. Przyswajamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania się wobec kolegów, staramy się być dla siebie mili, szanujemy swoją pracę i pracę kolegów. Kochamy śpiewać i tańczyć, chętnie też malujemy, rysujemy i lepimy z plasteliny. Dużo radości sprawiają nam zabawy na placu przedszkolnym. Lubimy przychodzić do przedszkola, bo każdy dzień to nowe i ciekawe wyzwania.

Harmonogram zajęć dodatkowych

  • poniedziałek - gimnastyka korekcyjna - godz. 14:30-15:00
  • wtorek - gimnastyka korekcyjna - godz. 14:30-15:00

To czego uczymy się w kwietniu w grupie czterolatków

  • Tydzień I:  Dzień i noc
  • Tydzień II : W zdrowym ciele zdrowy duch
  • Tydzień III: Kodeks małego ekologa
  • Tydzień IV : Wiosenne sprzątanie

 Umiejętności dziecka

  • Stara się uczestniczyć w rozmowach na bliskie mu tematy
  • Słucha tekstów literackich i rozmawia na ich temat
  • Odróżnia elementy fikcyjne od realistycznych
  • Potrafi zainscenizować opowiadanie z wykorzystaniem kukiełek
  • Dzieli proste wyrazy na sylaby
  • Rozumie znaczenie wyrazów: luneta, astronom, globus
  • Przelicza elementy w zbiorze
  • Dostrzega i kontynuuje układy rytmiczne
  • Porusza się w przestrzeni zgodnie z instrukcją: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu
  • Segreguje przedmioty według określonych zasad
  • Składa obrazki pocięte na kilka części; Opowiada o utworzonej ilustracji
  • Wykonuje kompozycje przestrzenne z różnorodnego materiału plastycznego
  • Potrafi ruchem zilustrować muzykę
  • Odgrywa scenki pantomimiczne
  • Prowadzi obserwacje przyrodnicze; Jest zainteresowane otaczającym światem
  • Rozumie znaczenie Światowego Dnia Ziemi; Wie, że należy dbać o środowisko
  • Rozumie, jakie jest znaczenie wody w przyrodzie; Wie, że należy ją oszczędzać
  • Przeprowadza proste doświadczenia
  • Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe
  • Rozumie stałe następstwo dnia i nocy
  • Zna niektóre zwierzęta prowadzące nocny tryb życia
  • Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
  • Rysuje po śladzie; Koloruje; Obrysowuje szablony
  • Wznosi konstrukcje z klocków
  • Odczytuje przepis kulinarny zapisany za pomocą prostych symboli
  • Jest sprawne ruchowo, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
  • Wygrywa rytm na przedmiotach
  • W miarę swoich możliwości ubiera się i rozbiera samodzielnie
  • Rozumie, że należy dostosowywać ubiór do pogody
  • Rozpoznaje przedmioty służące do dbania o higienę
  • Potrafi wskazać produkty zdrowe i niezdrowe
  • Właściwie zachowuje się podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie

To czego uczymy się w kwietniu w grupie pięciolatków

  • Tydzień I: Dzień i noc
  • Tydzień II: W zdrowym ciele zdrowy duch
  • Tydzień III: Dbamy o naszą planetę
  • Tydzień IV: Wiosenne sprzątanie 

Umiejętności dziecka

  • Słucha wierszy i opowiadań; Wypowiada się na ich temat
  • Wysłuchuje głoski w prostych wyrazach; Dzieli wyrazy na sylaby
  • Czyta globalnie proste wyrazy
  • Myśli logicznie; Rozwiązuje zagadki
  • Bierze udział w rozmowach na bliskie mu tematy
  • Odgrywa role w zabawie naśladowczej
  • Zna niektóre zawody związane ze służbą zdrowia
  • Doskonali umiejętność liczenia
  • Porównuje liczebność zbiorów
  • Klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
  • Określa miejsce na kartce papieru
  • Rozpoznaje figury geometryczne
  • Rozpoznaje prawą i lewą stronę
  • Zna różne sposoby mierzenia długości; Wie, do czego służy linijka
  • Odczytuje informacje przedstawione za pomocą prostych symboli
  • Zna cykl dobowy – następstwo dnia i nocy
  • Zna pojęcie kosmos; Poznaje nazwy planet
  • Rozumie konieczność dbania o środowisko; Wie, że należy segregować śmieci
  • Wie, co jest potrzebne roślinom do życia
  • Stosuje róże formy plastyczno-techniczne: rysuje, maluje, koloruje, wykleja, lepi z plasteliny
  • Śpiewa poznane piosenki
  • Porusza się w rytm muzyki
  • Określa głośność muzyki; Reaguje na sygnał dźwiękowy
  • Tworzy prosty akompaniament do piosenek
  • Jest sprawne manualnie; Posługuje się nożyczkami; Rysuje po śladzie
  • Używa chwytu pisarskiego
  • Ćwiczy aparat mowy; Wykonuje ćwiczenia logopedyczne
  • Układa puzzle
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i gimnastycznych