Oddział "Tygryski"
Nauczyciele: mgr Joanna Zień, mgr Dorota Chromińska
Cześć! Jesteśmy weseli, uśmiechnięci i ciekawi świata. Interesujemy się wszystkim, co nas otacza. Dużo czasu spędzamy na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu innych umiejętności i zdolności. Przyswajamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania się wobec kolegów, staramy się być dla siebie mili, szanujemy swoją pracę i pracę kolegów. Kochamy śpiewać i tańczyć, chętnie też malujemy, rysujemy i lepimy z plasteliny. Dużo radości sprawiają nam zabawy na placu przedszkolnym. Lubimy przychodzić do przedszkola, bo każdy dzień to nowe i ciekawe wyzwania.
Harmonogram zajęć dodatkowych
- poniedziałek - gimnastyka korekcyjna - godz. 14:30-15:00
- wtorek - gimnastyka korekcyjna - godz. 14:30-15:00
To czego uczymy się w kwietniu w grupie czterolatków
- Tydzień I: Dzień i noc
- Tydzień II : W zdrowym ciele zdrowy duch
- Tydzień III: Kodeks małego ekologa
- Tydzień IV : Wiosenne sprzątanie
Umiejętności dziecka
- Stara się uczestniczyć w rozmowach na bliskie mu tematy
- Słucha tekstów literackich i rozmawia na ich temat
- Odróżnia elementy fikcyjne od realistycznych
- Potrafi zainscenizować opowiadanie z wykorzystaniem kukiełek
- Dzieli proste wyrazy na sylaby
- Rozumie znaczenie wyrazów: luneta, astronom, globus
- Przelicza elementy w zbiorze
- Dostrzega i kontynuuje układy rytmiczne
- Porusza się w przestrzeni zgodnie z instrukcją: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu
- Segreguje przedmioty według określonych zasad
- Składa obrazki pocięte na kilka części; Opowiada o utworzonej ilustracji
- Wykonuje kompozycje przestrzenne z różnorodnego materiału plastycznego
- Potrafi ruchem zilustrować muzykę
- Odgrywa scenki pantomimiczne
- Prowadzi obserwacje przyrodnicze; Jest zainteresowane otaczającym światem
- Rozumie znaczenie Światowego Dnia Ziemi; Wie, że należy dbać o środowisko
- Rozumie, jakie jest znaczenie wody w przyrodzie; Wie, że należy ją oszczędzać
- Przeprowadza proste doświadczenia
- Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe
- Rozumie stałe następstwo dnia i nocy
- Zna niektóre zwierzęta prowadzące nocny tryb życia
- Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
- Rysuje po śladzie; Koloruje; Obrysowuje szablony
- Wznosi konstrukcje z klocków
- Odczytuje przepis kulinarny zapisany za pomocą prostych symboli
- Jest sprawne ruchowo, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- Wygrywa rytm na przedmiotach
- W miarę swoich możliwości ubiera się i rozbiera samodzielnie
- Rozumie, że należy dostosowywać ubiór do pogody
- Rozpoznaje przedmioty służące do dbania o higienę
- Potrafi wskazać produkty zdrowe i niezdrowe
- Właściwie zachowuje się podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie
To czego uczymy się w kwietniu w grupie pięciolatków
- Tydzień I: Dzień i noc
- Tydzień II: W zdrowym ciele zdrowy duch
- Tydzień III: Dbamy o naszą planetę
- Tydzień IV: Wiosenne sprzątanie
Umiejętności dziecka
- Słucha wierszy i opowiadań; Wypowiada się na ich temat
- Wysłuchuje głoski w prostych wyrazach; Dzieli wyrazy na sylaby
- Czyta globalnie proste wyrazy
- Myśli logicznie; Rozwiązuje zagadki
- Bierze udział w rozmowach na bliskie mu tematy
- Odgrywa role w zabawie naśladowczej
- Zna niektóre zawody związane ze służbą zdrowia
- Doskonali umiejętność liczenia
- Porównuje liczebność zbiorów
- Klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
- Określa miejsce na kartce papieru
- Rozpoznaje figury geometryczne
- Rozpoznaje prawą i lewą stronę
- Zna różne sposoby mierzenia długości; Wie, do czego służy linijka
- Odczytuje informacje przedstawione za pomocą prostych symboli
- Zna cykl dobowy – następstwo dnia i nocy
- Zna pojęcie kosmos; Poznaje nazwy planet
- Rozumie konieczność dbania o środowisko; Wie, że należy segregować śmieci
- Wie, co jest potrzebne roślinom do życia
- Stosuje róże formy plastyczno-techniczne: rysuje, maluje, koloruje, wykleja, lepi z plasteliny
- Śpiewa poznane piosenki
- Porusza się w rytm muzyki
- Określa głośność muzyki; Reaguje na sygnał dźwiękowy
- Tworzy prosty akompaniament do piosenek
- Jest sprawne manualnie; Posługuje się nożyczkami; Rysuje po śladzie
- Używa chwytu pisarskiego
- Ćwiczy aparat mowy; Wykonuje ćwiczenia logopedyczne
- Układa puzzle
- Uczestniczy w zabawach ruchowych i gimnastycznych